Odpowiedzi

2010-03-23T16:10:34+01:00
Pole podstawy = ?

podstawy w trapezie: 6 i 10 (cm
Powstaje trójkąt o kątach: 45*, 45* 90* z jego właściwości wiemy, że przyprostokątne są sobie równe, tak więc wysokość wynosi 2

Pp = (6+10)*2 / 2 = 16 cm2

V = Pp * H

V = 16 * 10 = 160(cm3)


Odp. Objętość graniastosłupa wynosi 160 cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:21:19+01:00
V= Pole podstawy * H
Pp= a+b/2 *h
Pp= 6+10/2 *h
Pp=8*h

obliczam h:
tg 45 = h/2
1=h/2
h=2
Pp= 16cm²

V=16cm²*10cm= 160cm³

1 5 1