Dwa kombajny kosiły przez godzinę trawę na łaące w kształcie prostokata. Jeden kosił 3/6 a drugi 1/3 łaąki.Jaką część łąki skosiły kambajny.Jakączęść łąki została nie skoszona ;*

Np 2/5
to ułamki ;*************

2

Odpowiedzi

2010-03-23T16:06:32+01:00
X=całość działki
skoszono:³/₆x+⅓x=⅚x
pozostało do skoszenia:x-⅚x=⅙x, czyli pozostało do skoszenia ⅙ część łąki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:08:04+01:00
3/6*1/3=3/6*2/6=6/12=1/2

Odp.Nie skoszono 1/2 łąki
1 1 1