Odpowiedzi

2010-03-23T16:10:02+01:00
Było to w przycmentarnej kaplicy, był tam guślarz, starzec, mieszkańcy okolicznej wsi, celem było wzywanie duchów (aniołki czyli duch lekkie, Zosia-duch pośredni i widmo złego pana-duch ciężki)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:10:42+01:00
Dziady to uroczystość obchodzona w Dzień Zaduszny.Istotą tej uroczystości było udzielenie pomocy duszom zmarłych przodków,czyli "dziadów",męczących sie w czyśćcu.Było to prawdziwe misterium,któremu przewodniczył guślarz,sprawujący rolę poety i kapłana w jednej osobie.Na uroczystość tą przybywali Ci,żyjący,którzy chcieli udzielić pomocy swoim zmarłym bliskim.
Wszystko odbywało się zazwyczaj w kaplicach przycmentarnych,z dala od domów.
2 3 2