Odpowiedzi

2010-03-23T16:05:03+01:00
Np tasiemiec : ma przyssawki lub haczyki. oddycha beztlenowa. wchłania pokarm cala powierzchnia swojego ciala
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:12:07+01:00
Przystosowanie pasozytow:

*wchlanianie pokarmu cala powierzchnia ciala
* sa pokryte substancjami chroniacymi przed starwieniem
* obly ksztalt organizmow
* wytwarzanie duzej ilosci jaj
* haczyki i inne narzady czepne

:)
1 5 1
2010-03-23T16:26:49+01:00
Na ten temat można napisać książkę:)

1. brak przewodu pokarmowego (np. tasiemce pobierają pokarm całą powierzchnią ciała),
2. taśmowaty, płaski kształt ciała u tasiemców, obły u glisty ludzkiej
3. brak narządów ruchu u tasiemca, natomiast specjalnie przystosowane konczyny np. u pchły, wszy
4. brak ukladu krwionosnego i oddechowego u tasiemca, brak oczu
5. wykształcenie narządów czepnych- przyssawek i haczyków u tasiemca, kleszcz- specjalnie przekształcony otwór gębowy
6. nabłonek odporny na działanie enzymów trawiennych żywiciela u tasiemca.
7. obojniactwo (trudno znaleźć partnera do rozrodu)
8. warto jescze wspomnieć o hubie - charakterystyczny kształt

no i to by bylo na tyle. mysle ze i tak najbardziej chatakterystyczne przystosowania ma tasiemiec;)