1.
a)Oblicz objetosc graniastoslupa prostego o wysokosci 18 cm , ktorego podstawa jest romb o przekatnych dlugosci 9 cm i 12 cm.

b)Podstawa graniastoslupa prostego o wysokosci 5 cm jest trapez prostokatny o podstawach dlugosci 6 cm i 8 cm .Krotsze ramie trapezu ma dlugosc 2 cm .Oblicz objetosc tego graniastoslupa.

2.Objetosc graniastoslupa trojkatnego o wysokosci 10 cm jest rowna
320 cm (szesciennych).Podstawa jest trojkat prostokatny rownaramienny .Jakie dlugosci maja romiona tej podstawy?

Bardzo prosze o rozwiazania ze wszystkimi mozliwymi obliczeniami! :D a napewno sie kiedys odwdzecze :)

2

Odpowiedzi

2010-03-23T16:08:52+01:00
A) v gr. =Pp×h
Pp=(9×12)÷2
Pp=54
v=54×18=...

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:14:11+01:00
1.
a) P(rombu)=e*f/2
P=9*12/2=108/2=54cm²
V=Pp*2*H
V=54*2*18=108*18=1944cm³

b)
P(trapezu)=(a+b)*h/2
P=(6+8)*2/2=14*2/2=28/2=14cm²
V=Pp*2*H
V=14*2*5=28*5=140cm³

2.
320:10=32cm
P(trójkątu)=32cm²
32*2=64cm
64√8(pierwiastek z 64 = 8)
odp. Ramiona tej podstawy wynoszą 8cm
__________________________________
Liczę na maksimum pkt :)
Pozdrawiam, Druciak.
1 5 1