Na zakończenie roku szkolnego świadectwa z biało-czerwonym paskiem otrzymano 126 uczniów, to jest 28% liczby uczniów uczęszczających do szkoły.uczniowie za średnią ocen powyżej 3,5 stanowia 48% wszystkich uczniów . ilu uczniów za średnią ocen powyżej 3,5 jest w tej szkole ??

2

Odpowiedzi

2009-10-28T18:12:31+01:00
Świadectwa z biało-czerwonym paskiem →126
średnią ocen powyżej 3,5 stanowia 48% uczniow

126→28%
x→100%

x= (126 × 100) / 28= 450

450 uczniow w szkole

x → 48%
450→100%

x= (450 × 48%)/ 100%= 216

Odp. 216 uczniów otrzymało średnią 3,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:16:02+01:00
126-28%
x -100%
28x=12600/:28
x=450 W szkole jest 450 uczniów.

450-100%
x - 48%
100x= 21600/: 100
x=216
odp : W tej szkole ze srednią 2,5 jest uczniow 216. :))