Odpowiedzi

2010-03-23T16:15:54+01:00
W Szkole uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86%liczby chłopców . oblicz ile dziewcząt ile chłopców uczy się w szkole
x- iczba chłopców
y = 0,86x liczba dziewczyn
930 - wszyscy uczniowie
1,86x = 930
x= 500
500 chłopców
y= 0,86*500
y=430

spr 500+430=930
Odp. W szkole uczy się 500chłopców i 430dziewcząt.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:22:38+01:00
//komentarz
"W Szkole uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86%liczby chłopców . oblicz ile dziewcząt ile chłopców uczy się w szkole "

930 ---------------Liczba wszystkich uczniów
x ------------------Chłopcy
0,86x ----------------Dziewczęta

x + (x+ 0,86x) = 930

//Wychodzimy z nawiasu:
x + 0,86x = 930
1,86x = 930

930:1,86 = x
x = 500

Chłopców było 500

(Teraz obliczenia dziewczynek)

500 ----------------- 100%
y -------------------- 86%

500 * 86% 5 * 86
-------------------- = ----------- = 430
100% 1

//Skróć procenty, 500 ze setką, czyli na górze zostanie 5 a na dole 1, wynik na górze


Prostszy sposób to: 930- 500 = 420 (ale ten wyżej jest bardziej profesjonalny.)

Odpowiedź: Chłopców było 500 (pięciuset), a dziewczynek było 430 (czterysta trzydzieści).

1 5 1