Określ części mowy i części zdania:
1)stary profesor życzliwie przyglądał się dziewczynie ze swojego fotela.
2) Zaczęli trudną rozmowę o niełatwym życiu nastolatka.
3) Samotny podróżnik szczęśliwie dotarł do swojej wymarzonej krainy.
PROSZĘ O ROZWIĄZANIE I Z GÓRY DZIĘKUJE?

3

Odpowiedzi

2010-03-23T16:21:27+01:00
1)
stary - przymiotnik, przydawka
profesor - rzeczownik, podmiot
życzliwie - przysłówek, okolicznik
przyglądał się - czasownik, orzeczenie
dziewczynie - rzeczownik, dopełnienie
ze (...) fotela - wyrażenie przyimkowe, okolicznik
swojego - zaimek przysłowny, przydawka

2)
zaczęli - czasownik, orzeczenie
trudną - przymiotnik, przydawka
rozmowę - rzeczownik, dopełnienie
o (...) życiu - wyrażenie przyimkowe, dopełnienie
niełatwym - przymiotnik, przydawka
nastolatka - rzeczownik, dopełnienie

3)
samotny - przymiotnik, przydawka
podróżnik - rzeczownik, podmiot
szczęśliwie - przysłówek, okolicznik
dotarł - czasownik, orzeczenie
do (...) krainy - wyrażenie przyimkowe, okolicznik
swojej - zaimek przymiotny, przydawka
wymarzonej - przymiotnik, przydawka
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:34:19+01:00
1.
stary - przymiotnik, przydawka
profesor - rzeczownik, podmiot
życzliwie - przysłówek, okolicznik
przyglądał się - czasownik, orzeczenie
dziewczynie - rzeczownik, dopełnienie
fotela - wyrażenie przyimkowe, okolicznik
swojego - zaimek przysłowny, przydawka

2.
zaczęli - czasownik, orzeczenie
trudną - przymiotnik, przydawka
rozmowę - rzeczownik, dopełnienie
życiu - wyrażenie przyimkowe, dopełnienie
niełatwym - przymiotnik, przydawka
nastolatka - rzeczownik, dopełnienie

3..
samotny - przymiotnik, przydawka
podróżnik - rzeczownik, podmiot
szczęśliwie - przysłówek, okolicznik
dotarł - czasownik, orzeczenie
krainy - wyrażenie przyimkowe, okolicznik
swojej - zaimek przymiotny, przydawka
wymarzonej - przymiotnik, przydawka

Nie wiem czy dobrze al chyba tak:) pzdrO
10 3 10
2010-03-23T17:13:32+01:00
Częsci mowy zdania
stary - przymiotnik przydawka
profesor - rzeczownik podmiot
życzliwie - przysłówek okolicznik
przyglądał się - czasownik orzeczenie
dziewczynie - rzeczownik dopełnienie
ze - przyimek -
swojego - przymiotnik przydawka
fotela - rzeczownik dopełnienie

Zaczęli czasownika orzeczenie
trudną przymiotnik przydawka
rozmowę rzeczownik podmiot
o niełatwym przymiotnik przydawka
życiu rzeczownik dopelnienie
nastolatka. rzeczownik dopełnienie

Samotny przymiotnik przydawka
podróżnik rzeczownik podmiot
szczęśliwie przymiotnik przydawka
dotarł czasownik orzeczenie
do zaimek -
swojej przymiotnik przydawka
wymarzonej przymiotnik przydawka
krainy. przysłowek okolicznik
7 3 7