Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:11:27+01:00
-2n+8>0
-2n>-8
n<4
więc dodatnie są a1,a2,a3
s3=3(a1+a3)/2
a1=6
a3=2
s3=3(6+2)/2
s3=12

o to Ci chodzi czy nie ?
3 2 3
2010-03-23T16:14:56+01:00
Zeby sprawdzic czy ciag jest arytmetyczny roznica miedzy an+1 a an musi byc liczba stala .

Obliczamy an+1 pod n podstawiamy n+1
an+1=1/2n+1-1
an+1= 1/2n

Obliczamy roznice an+1-an= 1/2n - 1/2n-1=-1 ciag jest arytmetyczny :)
3 3 3