Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:22:25+01:00
Bolesław Chrobry król Polski od 992 do 17 czerwca 1025 .
Pozytywy :
1. popierał misję chrystianizacyjne
2. utworzenie arcybiskupstwa w Gnieźnie oraz nowych biskupstw w Kołobrzegu, Wrocławiu i Krakowie.
3.w 1025r. Bolesław Chrobry został koronowany. była to pierwsza koronacja królewska w dziejach państwa polskiego .
Negatywy:
1.wyprawa Niemiec i Rusinów na Polskę utrata zdobytych wcześniej terenów 2. wystąpienie brata Bezpryma przeciw Mieszkowi II(wygnanie króla 3. zamordowanie bepryma i później Mieszka II
15 4 15
2010-03-23T16:27:41+01:00
Bolesław Chrobry dokonał wiele pozytywnych i negatywnych rzeczy.Za jego czasów dokonał się zjazd w Gnieżnie w 1000r gdzie przybył cesarz OttonIII.
Ustanowiono arcybiskupstwo w Gnieznie oraz cztery biskupstwa. Cesarz wręczył Bolesławowi włócznie św maurycego oraz diadem co oznaczało że zgadza się na koronację.Polska stała się krajem suwerennym.Król mógł także mianować biskupów.Jednak w pózniejszych czasach stosunki znacznie się pogorszyły .Wszystko to zakończono pokojem w Budziszynie w 1018 r.Polska dostała na własność Lużyce i Milsko następnie także Grody Czerwieńskie.W 1025 rkoronował się na króla Polski.
11 3 11