Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:16:33+01:00
W szkole podstawowej nr.14uczy się 930 uczniów.liczba dziewcząt stanowi 86%liczby chłopców.oblicz ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole ?

x-liczba chłopców
86%x-liczba dziewcząt

x+86%x=930
1.86x=930/:1,86
x=500-chłopcy

0,86*500=430-dziewczęta

odp.w szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.

liczę na naj :)
2 5 2
2010-03-23T16:17:21+01:00
X- chłopcy
86%x=0,86x - dziewczynki

x+0,86x=930
1,86x=930
x=500 chłopców

930-500=430 dziewczynek