1.Zapisz w postaci ułamków zwykłych i skróć:
a)0,25 b)1,450 c)22,4864 d)3,4308
5,68 0,888 4,7684 0,0256

2.Ułamki zwykłe zapisz w postaci dziesiętnej.
a)1/2,1/5,2/5,4,5 b)1/4,3/4,7/25,7/50 c)1/8,3/8,21/40,100/125.

proszę o szybką odpowiedź!:)
dziękuje!




2

Odpowiedzi

2010-03-23T16:21:26+01:00
Zad 1
a) 25/100 = 1/4
b) 1450/1000=1 cała i 45/100 = 1 cała i 9/20
c) 224684/100000 = 2 całe i 24684/100000 = 2 całe i 6171/2500
d) 3,4308= 3 całe i 4308/10000= 3 całe i 1077/2500
5,68= 5 całych i 68/100= 5 całych i 17/25
0,888= 888/1000=222/250
4,7684= 4 cale i 7684/10000=4 całe i 1921/2500
0,0256= 256/10000= 64/2500

zad 2
a) 1/2 = 0,5
1/5,= 0,2
2/5=0,4
4/5 =0,8

b) 1/4=0,25
3/4=0,75
7/25=0,28
7/50= 0,14

c) )1/8=0,125
3/8=0,375
21/40=0,525
100/125=0,8
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:29:31+01:00
A)0,25
25/100
1/4
b)1,450
1450/1000
1 i 450/1000
1 i 9/20
c)22,4864
224864/10000
22 i 4864/10000
22 i 304/625
d)3,4308
34308/10000
3 i 4308/10000
3 i 1077/2500

5,68
568/100
5 i 68/100
5 i 17/25

0,888
888/1000
111/125

4,7684
47684/10000
4 i 7684/10000
4 i 1921/2500

0,0256
256/10000
16/625

2.
a)1/2
0,5

1/5,
0,2

2/5,
0,4

4,5
0,8

b)1/4,
0,25

3/4,
0,75

7/25,
0,28

7/50
0,14

c)1/8,
0,125

3/8,
0,375

21/40,
0,525

100/125
0,8
3 5 3