1.Roland to ....
Aleksy to .....
2.W jakich utworach średniowiecza pojawia się motyw śmierci . (jakie jest umieranie )
3.Podaj i wyjaśnij pojęcia związane z motywem śmierci obowiązujące w średniowieczu , jak wyobrażano sobie wtedy jej wizerunek .
4. Jaka dynastia objęła rządy w Polsce średniowiecznej , podaj przydomki 3 władców tej dynastia .
Jeszcze na dziś proszę dam naj....

2

Odpowiedzi

2010-03-23T16:23:13+01:00
2- Pieśń o Rolandzie,Wielki Testament, Legenda o świętym Aleksym,Rozmowa mistrza Polikarpa ze Śmiercią.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:26:36+01:00
1) Roland to bohater utowu "Pieśń o Rolandzie", prowadził swoj armię na walkę
Aleksy to bohater utworu "Legenda o Świętym Aleksym", który postanowił uciec z domu i prowadzić cnotliwe życie bez zbędnego mu majątku, był dobry i sprawiedliwy
2) "Pieśń o Rolandzie"
„Legenda o świętym Aleksym”
„Rozmowa mistrza Polikarpa ze Śmiercią”
„Wielki Testament”
3)„dance „macabre” (taniec śmierci).
Śmierć w tym motywie ukazywana była zwykle jako kobieta o odrażającym
wyglądzie, jako rozkładające się zwłoki z czaszką pokrytą żółtą skóra, oczami z których cieknie krew i odpadającym nosem. Miało to ukazać niedoskonałość ludzkiego ciała po śmieci
4) Jagiellonowie
Władysław Jagiełło, Kazimierz Jagiellończyk, Św. Jadwiga

Mam nadzieję, że pomogłam, pozdrawiam :))