Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:22:17+01:00
1. Mutacje to nagłe, trwałe zmiany w organiźmie człowieka. Istnieją mutacje chromosomowe i genowe.
2.Progeria-jest to choroba genetyczna, powodujaca przedwczesne starzenie sie organizmu. Dziecko chore zaczyna tracic brwi, rzesy. Zyje bardzi krotko.
Plasowica Huntingtona- choroba objawiajaca sie niekontrolowanymi ruchami rak i nog oraz zmianami w umysle
Mukowiscydoza-choroba wywolujaca zaburzenia ktorych efektem jest gromadzenie sie gestego sluzu, trudnego do odksztuszenia. zartyka on drogi oddechowe utrudniajac oddychanie
7 4 7
2010-03-23T16:39:05+01:00
Ad.1. Mutacje- są to zmiany mateiału genetycznego spowodowane działaniem czynników fizycznych, chemicznych bądź błędami w trakcie replikacji DNA, nie będące wynikiem rekombinacji DNA. Jeśli mutacje zajdą w komórkach rozrodczych, to mogą zostać przekazane następnym pokoleniom.

Ad. 2. Hemofilia- mutacja w genie jednego z czynników krzepnięcia krwi, objawy: krwawienia trudne do zatamowania, wylewy wewnętrzne, leczenie: podanie czynników krzepnięcia krwi uzyskanych technikami najnowocześniejszej inżynierii genetycznej.

Daltonizm- zaburzenie w rozróżnianiu barw ; daltonizm to właściwie DEFEKT, a nie choroba genetyczna, ale często wymienia się ją między innymi chorobami,

Albinizm- zaburzenie w wytwarzaniu melaniny- barwnika skóry, włosów, oczu, wygląd:skóra biała, bardzo wrażliwa na słońce
7 4 7