Odpowiedzi

2010-03-23T16:28:40+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:31:33+01:00
A=4cm
pole kwadratu=a²=4²=16cm²


a=18cm
b=2cm
pole=ab=18×2=36cm²

16=100%
36=x %
...........
x=36×100:16
x=225%
pole prostokąta to 225% pola kwadratu
36:16=2,25
2,25=225%
225-100=125%
pole prostokąta jest większe o 125% od pola kwadratu
2010-03-23T16:32:34+01:00
P kwadratu= 4 xa = 4 x 4 = 16cm kwadratowych
P prostokata = 2 x a + 2 x b = 2 x 18 + 2 x 2 = 36 + 4 = 40 cm kwadratowych

40cm : 16 = 3,2 odp. pole prostokąta jest 3, 2 razy wieksze od pola kwadratu.

Odp. Pole kwadratu stanowi 40 % pola prostokata