Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:31:12+01:00
Stanisław Lem (ur. 12 września 1921 we Lwowie, zm. 27 marca 2006 w Krakowie) - polski pisarz, filozof, futurolog, eseista i satyryk.

Jest najczęściej tłumaczonym polskim pisarzem, a w pewnym okresie był najbardziej poczytnym nieanglojęzycznym pisarzem SF. Jego książki zostały przetłumaczone na 41 języków i osiągnęły łączny nakład ponad 30 milionów egzemplarzy. Wpływ Lema na światową literaturę SF krytycy przyrównują do oddziaływania takich jej klasyków, jak H. G. Wells czy Olaf Stapledon.


Proszę ;)
1 5 1
2010-03-23T16:31:38+01:00
(ur. 12 września 1921 we Lwowie, zm. 27 marca 2006 w Krakowie) - polski pisarz, filozof, futurolog, eseista i satyryk. Jest najczęściej tłumaczonym polskim pisarzem.Jego książki zostały przetłumaczone na 41 języków i osiągnęły łączny nakład ponad 30 milionów egzemplarzy
1 5 1
2010-03-23T16:32:45+01:00
Stanisław Lem - urodził się 12 września 1921roku we Lwowie. Studiował medycynę. Był prozaikiem, eseistą, fizykiem i pisarzem.
Zmarł 27 marca 2006roku.
Do jego najsłynniejszych dzieł należą:
- Astronauci
- Dzienniki gwiazdowe
- Księgi robotów
- Opowieści o pilocie Prixie
- Bajkirobotów