Pni Ewelina wziela kredyt w banku na rok w wysokosci 6000 euro . Sposob splaty jest taki : miesieczne rowne raty kapitalu w wys. 500 euro oraz jedna rata odsetkowa 8% całej kwoty kredytu na koniec roku. Oblicz jaką kwotę spłaci pani Ewelina po roku .

Obliczenia potzrebne , { powinno wyjść :6480 euro }

3

Odpowiedzi

2009-10-28T18:20:45+01:00
6000 - 100%
x - 8%

x= 8%*6000/100%= 48000/100= 480€

480€ + 6000€ = 6480€
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:24:35+01:00
6000 cala kwota
8% z 6000 =6000*0,08=480
6000+480=6480
gdy jest procent przecinek przesuwamy o 2 miesca w lewa strone
2009-10-28T21:15:54+01:00
Równe raty przez 12 miesiecy = 6 tysiecy - 500 (minus rata na koniec roku )
= 5,500 + 480 = 5,5 tys + 480 = 5,980


6 000 razy 8% = 6 000 razy 0.08 = 480

Odpowiedź : Przez Rok spłaci 5,980 euro .

Wyszło by 6480 gdyby pisało ze płaci 12 rat w ciągu roku plus 8% z całego kredytu . A ona płaci miesięcznie 500 euro na koniec roku grudzień odsetkowa 8 procent z całej kwoty .