Ile lat miał Diofant? Chłopcem przez szóstą część życia pozostać Bóg mu pozwolił. Lica pokwitły mu zaś, kiedy dwunasta część życia mu minęła, a znowu gdy przebył część siódmą, młodą małżonkę w dom dobry wprowadził mu Bóg, która gdy pięć lat minęło powiła mu synka. Ale okrutny los chciał, że kiedy syn ledwie połowę lat osiągnął, których ojciec miał dożyć, ponury zabrał do Hades. Kojąc ogromny swój ból, szukał Diofant wśród liczb jeszcze przez cztery lata pociechy, aż rozstał się z życiem.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:34:49+01:00
Ile lat miał Diofant?
Pod tym nagrobkiem spoczywa Diofant- a dzięki sztuce zmarłego WIEK jego zdradzi Ci ten głaz:
x
Chłopcem przez szóstą część życia pozostać Bóg mu pozwolił,
⅙x
lica pokwitły mu zaś, kiedy dwunasta znów część życia mu minęła,
1/12 x
A znowu, gdy przebył część siódmą, młodą małżonkę w dom dobry wprowadził mu Bóg,
1/7x
Która, gdy pięć lat minęło, małego powiła mu synka.
+5
Ale okrutny los chciał, że syn ledwie połowę lat osiągnął, których Ojciec miał dożyć, ponury zabrał go Hades.
½x
Kojąc ogromny swój ból, szukał Diofant wśród liczb jeszcze przez cztery lata pociechy, aż rozstał się z życiem.
+4

x=⅙x+1/12x+1/7x+5+1/2x+4
x=14/84x+7/84x+12/84x+5+42/84x+4
x=9+75/84x I -9
x-9=75/84x I-x
-9=-9/84x I :(-9/84)
84=x
x=84

Sprawdzenie
5+4+1/2*84+1/7*84+1/12*84+1/6*84=9+42+12+7+14=84

Odpowiedź:
Diofant miał 84 lata gdy umarł.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T16:35:55+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/491174

to zadanie juz bylo;)
1 5 1