Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:45:38+01:00
FUNKCJA WYDZIELNICZA wątroby polega na wytwarzaniu żółci i odprowadzaniu jej drogami żółciowymi do dwunastnicy.
-FUNKCJA METABOLICZNA wątroby polega na chemicznym przetwarzaniu składników pokarmowych.
-FUNKCJA DETOKSYKACYJNA wątroby polega na przekształcaniu substancji szkodliwych dla organizmu w związki obojętne.
-FUNKCJA MAGAZYNUJĄCA wątroby polega na gromadzeniu w tym narządzie witamin (np. B12, A i D), soli mineralnych i substancji energetycznych , np. glikogenu. Wątroba reguluje gospodarkę gromadzącego się w niej żelaza i miedzi.


1 5 1
2010-03-23T16:48:56+01:00
Rola wątroby
a)wydzielnicza - wydziela żółć
b)metaboliczna - emulgowanie tłuszczów, uczestniczy w procesie tworzenia mocznika
c) magazynująca - magazynuje enzymy
d) detoksykacyjna - toksyczny amoniak przekształca w mocznik

W jaki sposób układ pokarmowy zabezpieczony jest przed samotrawieniem?
zabezpiecza go śluz, zmniejsza on tarcie przy przemieszczaniu się pokarmu