W czasie konkursu uczestnik odpowiada na 50 prostych pytań. Za dobrą odpowiedz uzyskuje 6 punktów, a za złą traci 4 p. Na ile pytań uczestnik odpowedział dobrze, a na ile źle, jeśli łącznie zebrał 170 p.?

zadanie 12. str. 173 ( matematyka 2001 )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T16:37:04+01:00
X-liczba dobrych odpowiedzi
50-x-liczba błędnych

6x-4(50-x)=170
6x-200+4x=170
6x+4x=170+200
10x=370
x=37

uczestnik odpowiedział dobrze na 37 pytań, a na 13 żle
3 5 3
2010-03-23T16:38:24+01:00
50razy6=300
300-170=130
130:4=32
3 2 3