Odpowiedz na pytania (na podstawie lektury ''Quo vadis'') :

1. Co szczególnie podobało Ci się w powieści ?
2. Co Ciebie wzruszyło najbardziej ?
3. Które fragmenty lektury przekartkowałeś ?
4. Co w powieści Twoim zdaniem jest oryginalne ?
5. Czy jest to książka, którą przeczytam ponownie ?

KAŻDA ODPOWIEDŹ MUSI MIEĆ MINIMUM 2 ZDANIA !!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-23T16:40:04+01:00
1. podobała mi się przemiana Winicjusza. była ona wspaniał. z rozpustnego człowieka stał się chrześcijanem, pomocyn.
2. skok na arenę winicjusza po ligię . prosił ludzi o to aby jej nie zabijać. lud się zgodził , nawet cezar (za namową ludu)
3 . opisy np. dworu nerona. były zbyt długie i szczegółowe.
4. romantyczne ,dostojne zdania ,które mówili zamożni ludzie .
5. nie przeczytam jej ponownie. wg. mnie miała za dużo opisów aczkowiek akcja powieści była dosyć ciekawa.



* co to fragmentu opisującego śmierć św.Piotra to u mnie w książce w ogóle nie było tego opisu. ; p

proszę o przyznanie mi punktów ponieważ nie mam ich za wiele a też potrzebuję aby mi ktos rozwiązał moje zad.dom. bardzo trudne więc bym chciała dać za nie więcej punktów. ; )
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:41:44+01:00
1. Najbardziej w powieści "Quo vadis" podobało mi się nauczanie św. Piotra, który mimo prześladowań chrześcijan, chciał aby ludzie wierzyli w Jezusa Chrystusa, który ich zbawił i dążył do określonego sobie celu.
2. Najbardziej wzruszyła mnie scena w której opisana jest śmierć św. Piotra, który został powieszony na krzyżu, odwrotna stroną niż Jezus. Bardzo mnie ta scena poruszyła.
3. Przekartkowałem fragment opisujący ogrody Nerona. Z pewnością były piękne, ale opisy strasznie mi się dłużyły.
4. W powieści oryginalny jest język, którym posługuje się Słowacki. Ujęła mnie także bardzo realistyczna charakterystyka bohaterów.
5. Myślę, że powrócę jeszcze do tej powieści, ale póki co wolę czytać inne, nieco łatwiejsze lektury :)
8 3 8