Odpowiedzi

2009-10-28T18:25:32+01:00
A-cena zeszytu
b- cena pisaka

3a+5b=17
a+1=b

3a+5(a+1)=17
a=1,5

b=2,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:40:29+01:00
Bez "x" nie da sie obliczyc ;/
bedzie trudniej ...
ja proponuje:

x- cena zeszytu
y - cena pisaka

3x+3y =17
x=y+1

3(y+1)+5y=17
8y=17-3
8y=14
y=1,75

x=1,75+1=2,75


Spr. 3×2,75 + 5×1,75=17
8,75+8,25=17
17=17

Odp.: Cena pisaka wynosi 1,75 zł , a zeszytu 2,75 zł.