Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T16:50:07+01:00
1.Zakładali szkoły i biblioteki
2.Kopiowali i tłumaczyli na j.arabski dzieła starożytności
3.Rozwozili po całym świecie jedwab,porcelanę,przyprawy,pachnidła
4.Produkowali luksusowe tkaniny
5.Produkowali naczynia ze szkła, papier
6.Przyczynili się do rozwoju geografii,medycyny,astronomii,matematyki
7.Od przejętych od Hindusów cyfr od 1 do 9 dodali cyfrę 0
8.Stylizowali motywy geometryczne lub roślinne,które zdobiły architekturę,książki i wyroby rzemiosła
9.Budowali meczety,czyli domy modlitwy

:))
4 4 4
2010-03-23T17:03:51+01:00
Kultura arabska jest jedną z najwspanialszych kultur basenu morza śródziemnego.i stanowi część cywilizacji śródziemnomorskiej .wielki wpływ na rozwój tej kultury miały wpływy cywilizacji antycznej,bizantyńskiej oraz irańskiej . w dziedzinie budownictwa zachowała się duża liczba wspaniałych meczetów zdobionych kunsztownymi arebeskami.w świątyniach muzułmańskich nie ma przedstawień boga ,ludzi i zwierząt gdyż islam surowo zakazuje odtwarzania w szuce ich postaci.. arabowie rozwinęli naukę i filozofię ,czerpiąc z doświadczeń cywilizacji starożytnej grecji,starożytnego wschodu oraz indii.filozofowie arabscy zafascynowani byli starożytnymi filozofami;arystotelesem i plotynem.uczeni arabscy dokonali szeregu odkryć w dziedzinie matematyki.w 8 wieku uczony al-chwarizmi wprowadził do matematyki cyfry,zwane póżniej w europie 'arabskimi'
1 4 1