Zad.1
Oblicz długość boków prostokąta o obwodzie 200cm, wiedząc że jego długość jest o 16cm większa od szerokości.

Zad.2
Długość prostokąta jest o 30% większa od szerokości. Znajdź dł. boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 92cm.

z góry dzięki ;*************

3

Odpowiedzi

2010-03-23T16:49:14+01:00
1
200-2*16=200-32=168
168:4=42
42+16=58
długość wynosi 58
1 5 1
2010-03-23T16:55:32+01:00
X + x + 16cm + x + x + 16cm = 200cm
4x + 32cm = 200cm
4x = 200cm - 32cm
4x = 168cm
x = 168cm : 4
x = 42cm
42cm + 16cm = 58cm
odp: Boki tego prostokąta maja wymiary 42cm x 58cm.

x = szerokość
y = długość
100%x + 130%x + 100%x + 130%x = 92cm
460%x = 92
460% = 92
100% = x
x = 100 * 92 : 460 = 9200 : 460 = 20cm
2 * 20cm = 40cm
92cm - 40cm = 52cm
52cm : 2 = 26cm
odp: Boki tego prostokąta maja wymiary 20cm x 26cm.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:00:33+01:00
Zad.1.
a=b+16- dlugosc
b- szerokosc
ob.=200cm
ob.= 2a+2b
ob= 2(b+16)+2b= 2b+32+2b= 4b+32
200= 4b+32
4b= 200-32
4b=168//4
b=42cm
a=42+16=58cm

Zad.2.
a-szerokosc
b=a+30%a=a+0,3a=1,3a - dlugosc
ob.=92cm
ob.=2a+2b
ob.=2a+2.6a=4,6a
92=4,6a//4,6
a=20cm
b=1,3*20=26cm

1 1 1