Odpowiedzi

2009-10-28T18:30:41+01:00
jeden bok oznacz a
drugi bok oznacz b
b=4a

Ob=2a+2b
2a+2*4a=55
10a=55
a=5,5
b=22
P=a*b
P=121cm²=12,1dm²
1 1 1
2009-10-28T18:30:37+01:00
Obwód prostokąta - 55 cm
jeden bok jest 4 razy dłuższy od drugiego

x + x + 4x + 4x = 55
10x = 55
x = 5,5


4x = 22
x = 5,5

P=a × b
P=22 × 5,5 = 121 cm²
121 cm² = 12,1 dm²

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 12,1 dm²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:30:46+01:00
X-jeden bok---------------------5,5cm
4x-bok cztery razy dłuższy----4*5,5cm=22cm

2x+2*4x=55cm
2x+8x=55cm
10x=55 /:10
x=5,5

1dm²=10cm*10cm=100cm²
Pole:
5,5cm*22cm=121cm²=1,21dm²

Odp.: Pole tego prostokąta wynosi 1,21dm².

@eddiss, rybek95
Źle przeliczone, dowód:
5,5cm=0,55dm
22cm=2,2dm
0,55dm*2,2dm=1,12dm²