Odpowiedzi

2010-03-23T17:19:25+01:00
V=π*3²*6
v=54πcm³

p=2π*3(3+6)
p=6π*9
p=54πcm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:16:22+01:00
A - długość boku kwadratu czyli przekroju osiowego walca
a² = 36 cm² --> a = √36 cm = 6 cm
mamy zatem
r = a :2 = 6 cm :2 = 3 cm
h = a = 6 cm
V = Pp *h = π r² * h = π *(3 cm)² * 6 cm = 9 π cm²* 6 cm =
= 54 π cm³.
Pc = 2 * Pp + Pb = 2*π r² + 2 π r h
Pc = 2*9 π cm² + 2 *π * 3 cm * 6 cm = 18 π cm² + 36 π cm² =
= 54 π cm².