Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:31:04+01:00
Wartościowość pierwiastków chemicznych jest zapisana pod masą atomową pierwiastka lub na górze przed symbolem chemicznym:)
1 1 1
2009-10-28T18:39:41+01:00
Wartościowość pierwiastków to cecha pierwiastków chemicznych i grup funkcyjnych , która określa iloma wiązaniami może się dany pierwiastek łączyć z innymi. PIERWIASTKI mają określoną wartościowość kolejno grupami układu okresowego pierwiasków . np:
w grupie I : mają wartościowość I
w grupie II : mają wartościowość II
w grupie XIV : mają już wartościowość IV ( ponieważ odejmujemy 14- 10 =4 )
1 5 1