Duża karuzela w wesołym miasteczku ma zawieszone na linach samoloty W czasie ruchu karuzeli samoloty oddalają się od jej środka o 20m. Oblicz z jaką prędkością może lecieć tym samolotem, jeżeli karuzela wykomuje w ciągu minuty 6 obrotów PROSZE O POMOC NIE BYŁAM NA LEKCJI I NIE WIEM ZA BARDZO JAK ZROBIĆ

2

Odpowiedzi

2009-10-28T18:29:34+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:50:25+01:00
Obwód okręgu po którym latają samoloty:
s= 2*Π*r
n=6 obr/min = 6 obr/60s
T - okres obrotu T=60s/6=10s

prędkość liniowa v=s/t
v=2*Π*r/T
v=2*3,14*20/10
v=12,56 m/s