Napisz apel, w którym postarasz się przekonać swoich kolegów, że to czego się dzisiaj nauczą będą mogli wykorzystać w przyszłości. (15 zdań)

Wskazówki:
-używaj zwrotów do adresata,np.
Drodzy koledzy...
-Na początku we stępie sformułuj tezę (twierdzenie) swojego apelu,np.
"Drodzy koledzy, apeluję do was, abyście się już dziś zaczeli pilnie uczyć bo z pewnością wam się to przyda"
-Mocne argumenty!

3

Odpowiedzi

2010-03-23T17:21:23+01:00
Drodzy koledzy i kolezanki,
apeluję do was żebyście się wzięli do konkretnej nauki ponieważ
w przyszłości wam to się przyda!
Codziennie po lekcjach usiądzcie na kilka minut do książek uczcie się z bieżących tematów z lekcji abyście mieli lepsze oceny oraz w przyszlosci umieli się posluzyc np.komputerem,szydełkiem,kasą fiskalną.
musicie umiec dodawac,odejmowac,mnozyc i dzielic.
starsi uczniowie muszą poprawic stopnie z ułamków i z odmiennej i nieodmiennej części mowy.
nauczyciele skarżą się że macie słabe oceny z j.polskiego.
więc od tej pory przeznaczcie chociaż pół godzinki na naukę



wasz/a kolega/kolezanka...................
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T17:31:49+01:00
drodzy koledzy i kolezanki spotkalismy sie tu aby porozmawiac o bardzo waznej sprawie.otoz drodzy koledzy apeluje do was abyscie zaczeli sie juz systematycznie uczyc i pilnie uwazac na lekcji poniewaz z pewnoscia informacje poznane w szkole przydadza sie wam w przyszlosci.drugim argumentem jest ze jestescie w ostatniej klasie gimnazjum i jest przed wami wybor zawodu a jezeli nie bedziecie sie uczyc to wasza przyszlosc jes kiepska
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:50:37+01:00
Drodzy koledzy!

Przyjaciele , apeluję do Was byście zaczęli się pilnie uczyć.
W przyszłości nauka bardzo Wam się przyda.
Wiem , że nauka to skarb , klucz do sukcesu.
Pewna wybitna nauczycielka napisała mi kiedyś taki wierszyk , wpis do pamiętnika : "Ucz się , kochana , ucz! Ponieważ nauka to do wiedzy klucz! Kto tego klucza nie zdobędzie , całe życie płakać będzie!".
Trzeba uczyć się nie tylko trudnych przedmiotów , którymi są np. matematyka czy polski , ale też przypominać sobie zasady z przyrody , historii , a nawet muzyki.
Moja ciotka powiedziała mi kiedyś , że jeśli nie będę uczyła się angielskiego , matematyki , polskiego to nie zdobędę dobrego zawodu.
Pokazała mi to na przykładzie swojej koleżanki z liceum.
Mówiła tak : "W liceum była najgorszą uczennicą z dziewczyn. Miała praktycznie same dwóje , a kiedy dostała trójkę to był cud. Znam ją dalej. Nie poszła przez to na studia. A teraz kiedy mogłaby zarabiać tysiące , ona musi pracować jako sprzątaczka w sklepie i jeszcze połowę pensji , którą dostaje przeznacza na studia dla dorosłych , ponieważ przegapiła życiową szansę."
Koledzy , jeśli nie chcecie mieć zmarnowanego życia to , zachęcam Was. Nauka to na prawdę klucz do sukcesu.
Nie myślcie , że po prostu chcę Was wyśmiać , że źle się uczycie itp. Po prostu próbuję Was zachęcić do przejścia na lepszą stronę życia. Może nie będziecie grali tak często na komputerze , ani oglądali TV, lecz kiedyś powiecie : "Jakie szczęście , że zaczęłam/zacząłem się uczyć.

Wasz/a opiekuńcza koleżanka ____


JEŚLI NIE CHCESZ NIE MUSISZ SIĘ PODPISYWAĆ :)
WIDZIAŁAM INNE ROZWIĄZANIA
MYŚLĘ , ŻE MOJA ZASŁUGUJE NA NAJLEPSZĄ
PRZYNAJMNIEJ JA MAM WIĘCEJ NIŻ 15 ZDAŃ :)
8 3 8