Odpowiedzi

2010-03-23T17:20:13+01:00
A) 2x -1.5x-1= 7/4x
o.5x - 7/4x=1
-5/4x=1 / : - 5/4
x= 1 x -4/5
x = - 4/5

b) 3x-2-4x = 1.5x + 1.5
-x -2= 1.5x + 1.5
-x - 1.5x = 2+1.5
-2x= 3.5 / : -2
x = 1.75

c) 3 1/3 x + 8 = 4 2/5x - 8
3 1/3 x - 4 2/5x = -8-8
3 5/15x - 4 6/15x = -16
- 1 1/15x = -16 / : - 1 1/15
x = - 15

d) 1/4 + 1/5 + 1/2 = x - 1
0.95 = x - 1
x = - 0.95 - 1
x + - 1.95
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:36:26+01:00
A) 2x-1/2(3x-2)=7/4-x
2x-1,5x+1=1,75x
2x-1,5x-1,75x=1
-1,25x=1/:-1,25
x=-0,8

b)3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4x=1,5x+1,5
3x+4x-1,5x=2+1,5
5,5x=3,5/:0,5
11x=7/:11
x=7/11
c)3⅓ x+8=4 2/5x-8
10/3x+8=22/5x-8
10/3x-22/5x=-8-8
50/15x-66/15x=-16
-16/15x=-16/*-1/16
1/15x=1/*15
x=15

d)x/2+x/4+x/5=x-1/:2
x+x/:2+x/2,5=x-1*1/2
x+x/:2+x/2,5-x=-1/2 /:2
x+x+x/1,25-x=-1/4 /:1,25
x+x+x-x=1
2x=1
x=0,5


2 4 2