Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T17:27:27+01:00
Mk = strz * mr / 100
mk-masa kwasu
strz-stężenie szukanego roztworu
mr-masa roztworu
mr = x

Po przekształceniu:

mk * 100 / strz = mr

Po podstawieniu wartości:
9,8g *100 / 2% = 490g

Po odjęciu pierwotnej masy roztworu:
490g - 10g = 480g

Odp: Aby uzyskać roztwór 2% należy dodać 480g wody
2010-03-23T17:39:30+01:00
[załącznik]

x*0%+10g*98% = (x+10g)*2%
980 = 2x+20 /-20
960 = 2x /÷2
x= 480 g

Odp.: Aby otrzymać 2% roztwór kwasu siarkowego, należy dodać 10 g roztworu 98% do 480 g wody.