'Uczę się Ciebie, człowieku.'
Jerzy Liebert.
***

Uczę się CIebie, człowiek.
Powoli się uczę, powoli.
Od tego uczebia trudnego
Raduje się serce i boli.

O świcie nadzieją zakwita,
Pod wieczór niczemu nie wierzy,
Czy wątpi, czy ufa - jednako -
Do Ceibie, człowieku, należy.

Uczę się ciebie i uczę
I wciąż cię jeszcze nie umiem -
Ale twe ranne wesele,
Twą troskę wieczorną rozumiem.


mam zadanie z język polskiego proszę ludzie pomóżcie !
no więc moje zadanie związane z wierszem :

1) Przedstaw charakteryzowaną postać.
2) Jakie cechy osoby mówiącej się ujawniają? Co robi? jakie uczucia jej towarzyszą? Jaką przymjuje postawę?
3) Co w wypowiedzi podmiotu lirycznego Cię zainteresowało , skłonilo do refleksji .

z góry thx ; p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kAru
  • Początkujący
2009-10-28T18:47:50+01:00
A) to mi sie zdaje że to człowiek bo np. Czy wątpi, czy ufa - jednako -
Do Ceibie, człowieku, należy.

b) troske, radość i ból ?

c) to nie wiem
11 1 11
2009-10-28T18:54:31+01:00
Ten tekst mówi o człowieku .ta osoba ciagle sie uczy' , jego serce raduje sie i boli.To ,że człowiek ciagle sie czegos uczy.
16 1 16