Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:48:08+01:00
Tlenowe:
glukoza(cukier)+tlen=energia+dwutlenek węgla+woda

beztlenowe:
cukier=energia+alkohol+dwutlenek węgla

takie wykresy mialam na lekcji. Jak źle to do mojej nauczycielki! :p :D xD
2009-10-28T18:52:14+01:00
Tlenowe:
glukoza(cukier)+tlen=energia+dwutlenek węgla+woda

beztlenowe:
cukier=energia+alkohol+dwutlenek węgla

energia jest przedstawiona w postaci ATP

z 1 czonsteczki glukozy przy oddychaniu tlenowym powstaje 36 czonsteczek ATP a przy beztlenowym 2 czonsteczki ATP :)
2009-10-28T20:06:01+01:00
Powietrze wdychane:azot 78%
tlen21%
dwutlenek węgla 0.03%
para wodna- 0,04%
inne gazy 0,93%
powietrze wdychane azot 78%
tlen 16%
dwutlenek węhna 4.5%
para wodna 0.53%
inne gazy 0,93%