Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T19:01:28+01:00
Przyczyny wybuchu:
-silny kolonializm państw europejskich
-niemcy i włochy chcą powiększyć kolonię kosztem innych państw (francji i wielkiej brytani)
-wzrost nastrojów nacjonalistycznych i niepodległosciowych wśród narodów pozbawionych własnej państwowości
-1879 - 1882 - utworzenie trójprzymierza (niemcy, austro-węgry, włochy) - państwa centralne
-1891 - 1907 - powstanie trójporozumienia (francja, wielka brytania, rosja)
-główna przyczyna wybuchu:
1914r. Gawril Princip zamordował następcę trony arcyksięcia Ferdynanda, Austro-Węgry postawiły Serbii ultimatum. Ponieważ Serbia była sprzymierzona z Rosją odrzuciła ultimatum.
Wybuch wojny 28 lipca 1914r.

Mam nadzieję, że o to ci chodziło ;)
Historii uczy mnie typ świeżo po studiach, więc jeśli treść jest dla Ciebie niezrozumiała to pisz ;)
6 2 6
2009-10-28T19:15:20+01:00
-zamach na arcyksięcia Franciszka Ferdynanda w Sarajewie- 28.VI.1914
rok1914
-plan Schlieffena "wojny błyskawicznej"- atak wojsk niemieckich na Belgię i Luksemburg
-atak Niemiec na Francję; 6-9IX- bitwa nad Marną, początek wojny pozycyjnej
-VIII zwycięstwo Niemiec nad Rosją w bitwie pod Tannebergiem
rok1915
-przystąpienie Włoch do ententy i Bułgarii po stronie państw centralnych
-zatopienie brytyjskiego statku pasażerskiego "Lusitania"
-użycie gazów bojowych w bitwie pod Ypres
rok1916
-II-XII- starcia pod Verdun
-bitwa Jutlandzka-wygrana floty angielskiej nad niemiecką-maj
-VII-XI-bitwa nad Sommą(czołgi)
rok1917
-ogłoszenie nieograniczonej wojny podwodnej przez Niemcy
-przystąpienie po stronie ententy USA do wojny
-rewolucje rosyjskie, zwycięstwa Niemców na froncie wschodnim
rok1918
-ofensywa Niemiec nad Marną i Sommą-wyparcie wojsk niemieckich z terenów Francji,
-pokój brzeski między Rosją a Niemcami-3III
-wrzesień-kapitulacja Bułgarii
-październik-kapitulacja Turcji
-listopad-kapitulacja Austrii, rozpad Austro-Węgier
-11XI kapitulacja Niemiec, rozejm w Compiegne
3 4 3
2009-10-28T19:59:02+01:00
-agresia Niemiec na Francję poprzez neutralną Belgię.
-bitwa pod Marną ,gdzie ginie łącznie 2,5mln. żołnierzy co niweczy plany państw centralnych dotyczące wojny błyskawicznej,krtóra zamienia się w 4-ro letnią pozycyjną ,okopową.
-ogłoszenia przez Niemcy nieograniczonej wojny morskiej,która zakładała atak na wszelkie obce statki tzn.kupieckie i wojenne państw wrogich i neutralnych co doprowadziło do przyłączenie się USA do wojny.
-Niemcy wraz z Austriakami dochodzą ze swym wojskiem aż do granicy dzisiejszej Rosji.
-kocioł bałkański,rozpoczęcie wojny ,Turcja przyłącza się do państw centralnych i blokuje swoje cieśliny.
-Włochy zmieniają sojusznika
-rewolucja a Rosji,wycofanie się z wojny i zrzeczenie się praw do ziem wschodnio-europejskich na rzecz Niemiec.
-Fatalna sytuacja militarna austro-węgier ,również Niemiec ,a także ruchy nacjonalistyczne i bunty np. marynarzy w Kiloni prowadzą do klęski państw centralnych.
-traktat wersalski.