Obrotny Grześ w przeddzień Dnia Kobiet kupił za 100zł żonkile i tulipany od ogrodnika, płacąc 80 gr za żonkila i 1 zł za tulipana. Następnego dnia sprzedał wszystkie kwiaty za 168 zł (tylipan za 1,60 ,a żonkila 1,20 za sztuke). ile kwiatów kupił Grześ od ogrodnika?

2

Odpowiedzi

2009-10-28T18:54:50+01:00
X- liczba żonkili
y- liczba tulipanów

{ 0,8x+y=110
1,2x+1,6y=168/:4
{0,8x+y=110
0,4y+0,3=42
{y=110-0,8x
0,4*(110-0,8x)+0,3x=42
{y=110-0,8x
44-0,32x+0,3x=42
{y=110-0,8x
-0,02x=-2
{x=100
y=10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T18:57:27+01:00
Obrotny Grześ w przeddzień Dnia Kobiet kupił za 100zł żonkile i tulipany od ogrodnika, płacąc 80 gr za żonkila i 1 zł za tulipana. Następnego dnia sprzedał wszystkie kwiaty za 168 zł (tylipan za 1,60 ,a żonkila 1,20 za sztuke). ile kwiatów kupił Grześ od ogrodnika?


x - ilość żonkili
y- ilość tulipanów
x*0,8 + y*1=100 => x=(100-y)/0,8=125-y/0,8
x*1,2 + y*1,6 = 168
(125 - y/0,8)*1,2 + y*1,6 = 168
150 - y*0,96 +y*1,6 = 168
y*0,64=18
y=18/0,64=28,125

Podana kwota musi być zła gdyż liczba tulipanów nie jest liczbą całkowitą....