Odpowiedzi

2010-03-23T17:41:59+01:00
1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykle_rozwojowe_nasiennych

2.Rola nagonasiennych Rośliny iglaste są najbardziej znane spośród nagonasiennych i mają największe znaczenie użytkowe. Dostarczają najwięcej drewna dla przemysłu papierniczego i budownictwa. Idealnie nadają się do produkcji desek, ze względu na szybki wzrost i długie, proste pnie. Żywice drzew iglastych są również ważnym surowcem dla przemysłu chemicznego. Okrytonasienne (okrytozalążkowe) tworzą łatwo rozpoznawalne kwiaty i, w przeciwieństwie do drzew iglastych, ich nasiona są zwykle zamknięte w czymś w rodzaju torebki. Składają się z takich organów jak: korzeń, łodyga, liść, kwiat i owoc. Dzielą się na jednoliścienne (trawy, cebule, lilie) i dwuliścienne (drzewa, krzewy, rośliny zielne). Wyróżniamy trzy formy: drzewiaste, krzewiaste i zielne. Kwiaty, będące ozdobą naszych ogrodów lub domów , są organami roślin umożliwiające im rozmnażanie się. Kwiaty są wiatro- owado- lub wodopylne. Wytwarzają owoce jako ochronę nasion. Liczne gatunki tych roślin, nazywane również roślinami zielnymi, mogą pomyślnie egzystować dzięki temu, że w okresach panowania niesprzyjających warunków ich nadziemne pędy obumierają, a przy życiu pozostają organy schowane pod ziemią. Gdy tylko pojawią się sprzyjające warunki, wytwarzają one nowe pędy i kwitną.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:01:08+01:00
Zad.1
1. Roślina nagonasienna wytwarza dwa rodzaje kwiatów
męskie i żeńskie, skupione na końcach niektórych gałązek.
2. Kwiat męski zawiera dwa woreczki pyłkowe, w
których dojrzewają ziarna pyłku.
3. Ziarna pyłku wysypują się przez pęknięcia w ścianach
woreczków i są przenoszone przez wiatr do zalążka.
4. Kwiat żeński to mała łuska, w której są dwa zalążki.
5. W zalążku znajduje się gametofit żeński, który
wytwarza komórkę jajową. Łączy ona z gametą męską
ziarna pyłku.
6. W wyniku zapłodnienia na roślinie powstają po dwie
zygoty. Z nich rozwijają się nasiona.

zad.2
-są podstawowym elementem szaty roślinnej we wszystkich biomach naszej planety.

- Są głównymi producentami tlenu i materii organicznej na Ziemi.

- Stanowią podstawowe ogniwo w łańcuchach troficznych, pokarm dla roślinożerców.

- Stanowią ważny czynnik regulujący klimat w skali całej Ziemi, a także regionalnie, tzw. mikroklimat.

- Duże zbiorowiska roślinne wpływają korzystnie na gospodarkę wodną terenów, na których występują.

- Zapobiegają erozji gleby.

- Stanowią podstawę gospodarki żywnościowej ludności wielu państw na świecie.

- Drewno wielu drzew jest cennym surowcem dla przemysłu meblarskiego, budowlanego, celulozowego, papierniczego. W wielu krajach stanowi materiał opałowy.

- Kora drzew iglastych dostarcza garbników, a inne części dostarczają żywicy, terpentyny, kalafonii, olejków eterycznych i wielu innych surowców dla przemysłu farmaceutycznego i chemicznego.

- Wiele gatunków ma cenne właściwości lecznicze i pielęgnacyjne.

- Używane w celach dekoracyjnych służą kształtowaniu i upiększaniu krajobrazu.