NApisz jak zmienia się nastrój w każdej strofie(zwrotce) w wierszu Tadeusza Różewicza

Bursztynowy ptaszek

Bursztynowy ptaszek

Jesień
ptaszek bursztynowy
przejrzysty
z gałązki na gałązkę
nosi kroplę złota.

Jesień
ptaszek rubinowy
świetlisty
z gałązki na gałązkę
nosi kroplę krwi.

Jesień
ptaszek lazurowy
umiera
z gałązki na gałązkę
kropla deszczu spada.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:41:43+01:00
W pierwszej zwrotce jest wesoły, roznosi złoto. W drugiej smutny, cierpi, widać krew. W trzeciej kończy się męka, umiera, pojawia się symbol płaczu- deszcz.
1 5 1
2010-03-23T17:43:11+01:00
Ze najpierw w pierwszym wersie jest o zlocie czyli ze zycie jest wesołe i wogle ze nastroj radosny, tak jakby lata młodosci zycia.. potem w nastepnej jest o krwi ze zycie juz jest takie starsze i ze są choroby i rozne takie, i ze to juz jak jestesmy starsi czyli kolo 60tki. potem ze kropla spada czyli ze człowiek umiera...

Ogolnie nastroj jest najpierw wesoly i spada na coraz smutniejszy..
Pozdroo. ; ]
2010-03-23T17:44:58+01:00
Nastrój zmienia się na coraz bardziej ponury i przygnębiający.