Odpowiedzi

2010-03-23T17:41:47+01:00
Z czasem przyłączyły się do nich zwierzęta odżywiające się wełną, skórami i futrami, a także owady wykorzystujące drewno jako pokarm. W taki sposób wykształciła się grupa zwierząt towarzyszących człowiekowi, zwierząt synantropijnych , które obecnie zasiedlają nie tylko mieszkania ludzi, ale również zabudowania gospodarcze (stajnie, obory), magazyny, sklepy, kina, teatry, obiekty przemysłowe i różne inne miejsca związane z aktywnością człowieka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:44:27+01:00
Kuna domowa.

Żywi się : gryzoniami, ptakami i ich jajami, żabami i owadami. Dość duży udział w jej diecie mają owoce. W jaskiniach poluje na nietoperze. W zabudowaniach gospodarskich tępi szczury i myszy, wyrządza jednak również szkody wśród drobiu.

Potrzebuje człowieka do swojego życia, ponieważ np. przy hodowli drobiu to człowiek "daje" jej możliwość przeżycia.

Mieszka:Występuje w niemal całej Europie.

Wiek: Kuna domowa żyje średnio 8-10 lat.