Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:44:49+01:00
X - wiek matki
1\4x - wiek syna 2 lata temu
x +1\4x+10+10+4=74
x+1\4x = 74-24
5\4x = 50//*4
5x=200/5
x=40
40+2=42 wiek matki
1\4x=1\4x*40=10
10+2=12 wiek syna
Odp.Matka ma 42 lata a syn 12.
2010-03-23T17:47:34+01:00
Hej...
x - wiek syna obecnie - > 12 LAT < x - 2 syn przed dwoma laty >10 LAT< 2(x-2) wiek matki przed dwoma laty 4(x-2)+2=40+2=42 x+10 syn za dziesiec lat >22 LATA < 4(x-2)+12 matka za 10 lat x+10+4(x-2)+10=74 x+10+4x-8+12=74 x+4x= -10 + 8 - 12 + 74 5x = 60 / : 5 x = 12 tak to przepisz...licze na naj ; !!