Najstarszym z Trojga dzieci państwa Liczmiańskich jest Jaś, który ma teraz x lat. Dwa lata po Jasiu urodziła się jego siostra, a 5 lat temu urodził się jego brat. Ile lat mają razem dzieci państwa Liczmiańskich? Zapisz odpowiedź w jak najprostszej postaci.
o co chodzi z tym TEMU? Proszę to pilne !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:42:29+01:00
Z tym TEMU chodzi o to ze skoro urodzil sie 5 lat temu to ma 5 lat
x-wiek jasia
x-2 wiek siostry
5-wiek brata

x+x-2+5=2x+3
2010-03-23T17:42:34+01:00
X-wiek jasia
x+2-siostra jasia
x+5-wiek brata
3x+7=0
3x7=21+7=28-łaczny wiek dzieci