Dzisiaj na lekcji mieliśmy mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne. Zad:
Zapisz w jak najprostszej postaci:
a) 3(2x - 1) + 4 (1-x)
b)2(7x + 5) - 6(x-2)
c) -2x(8-x) - 5(x² + 3x)
d)5(3 - 2x) - (4x + 6) * 3
e) 2x + 5 - 3x - 12 : 3
f) 12x + 16 : 4 - 10x+ 15 : 5
g)9 - 6x : 3 - 21 - 14x : 7
h) 4( x - 1) : 2 - 3 * 10x - 50 : 5
Bardzo proszę pomóżcie. Za rozwiązanie dam wam całe 20 punktów. Nie same rozwiązania tylko takie rozbudowane.

3

Odpowiedzi

2010-03-23T17:50:11+01:00
A) 5x-3+4-4x=x+1
b) 14+10-6x+12=28+6x
c)-16x+2x²-5x²-15x=-31x-3x²
d)15-10x-12x-18=-3-22x
e) 2x+5-3x-4=x+1
f)12x+4-10x+3=2x+7
g)9-2x-21-2x=-12-4x
h)(4x-4):2-30x-10=2x-2-30x-10=-28x-12
2010-03-23T17:50:27+01:00
A) 3(2x - 1) + 4 (1-x) = 6x-3+4-4x= 2x+1
b)2(7x + 5) - 6(x-2)= 14x+10-6x+12= 8x+22
c) -2x(8-x) - 5(x² + 3x)= -16x+2x² -5x²-15x= -31x-3x²
d)5(3 - 2x) - (4x + 6) * 3= 15-10x-12x-18= -22x-3
e) 2x + 5 - 3x - 12 : 3= 2x+5-3x-4= -x+1
f) 12x + 16 : 4 - 10x+ 15 : 5= 12x+4-10x+3= 2x+7
g)9 - 6x : 3 - 21 - 14x : 7 = 9-2x-21-2x= -12-4x
h) 4( x - 1) : 2 - 3 * 10x - 50 : 5 = (4x-4):2 -30x-10= 2x-2-30x-10= -28x-12
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:56:20+01:00
A) 3(2x - 1) + 4 (1-x)=6x-3+4-4x=2x+1
b)2(7x + 5) - 6(x-2)=14x+10-6x+12=8x+22
c) -2x(8-x) - 5(x² + 3x)=(-16x+2x²)-(5x²+15x)=31x-3x²
d)5(3 - 2x) - (4x + 6) * 3=(15-10x)-(4x+6)*3=(15-10x)-(12x+18)=3-22x
e) 2x + 5 - 3x - 12 : 3=2x+5-3x-4=-x+1
f) 12x + 16 : 4 - 10x+ 15 : 5=12x+4-10x+3=2x+7
g)9 - 6x : 3 - 21 - 14x : 7=9-2x-21-2x= -12-4x
h) 4( x - 1) : 2 - 3 * 10x - 50 : 5=(4x-4):2-30x-10=2x-2-30x-10=-28x-12