Rowerzysta jechał na wycieczkę. Trasę 15 km przez las pokonał w czasie 50 min, zaś 25 km szosą przejechał w czasie 40min. Jaka była jego prędkość średnia w lesie ? Jaka była jego prędkość średnia na szosie ? Jaka była jego prędkość średnia na całej trasie ?

Potrzebne na teraz.. Bardzo proszę o pomoc..
Z góry dziękuję :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:51:56+01:00
Las
s=15km
t=50min=0,83h
v=s/t=15/0,83=18,1km/h

szosa
s=25km
t=40min=0,67h
v=s/t=25/0,67=37,3km/h

cała trasa
s=15+25=40km
t=90min=1,5h
v=40/1,5=26,7km/h
21 5 21
2010-03-23T17:59:38+01:00
Las :
s= 15 km = 15000 m
t= 50min = 3000 s

Vśr= S/t
Vśr=15000/300
Vśr= 50 m/s

szosa :
s=25 km = 25000 m
t= 40 min =2400 s

Vśr= S/t
Vśr= 25000 / 2400
Vśr= 10,4 m/s

cała trasa :

s= 15000 + 25000 =40000
t=3000 + 2400 =5400

Vśr= 40000 / 5400
Vśr=7,5 m/s
12 2 12