Odpowiedzi

2010-03-23T17:53:25+01:00
A)7x
b)-8a
c)-16x
d)-2y
e)3y
f)6m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:54:45+01:00
A)x²-x dla x =7
7²-7=
49-7=
42
b)a²-3a+1 dla a= -4
(-4)²-3*(-4)+1
16-(-12)+1=
16+12+1=
27
c)1+x(x+4) dla x =-11
1+x²+4x
1+(-11)²+4*(-11)=
1+121-44
123-44=
79
d)x-2ydla x = 1 y = -1
1-2*(-1)=
1-(-2)=
1+2=
3
e)2x²-y(x+1) dla x =-2 y = 5
2x²-yx-y
2*(-2)²-(-2)*5-5=
2*4-(-10)-5
8+10-5=
18-5=
13
f)(m+1)(n-2) dla m = 2 n =1
mn-2m+n-2=
2*1-2*2+1-2=
2-4-1=
-2-1=
-3