Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T17:56:37+01:00
A) y = (x - 2)²
b) y = (x + 3)²

dla miejsc zerowych y=0
by iloczyn był równy 0 przynajmniej jeden z jego czynników jest równy zero (tu: potęga a²=a*a , więc a²=0, gdy a=0)

a. (x - 2)²=0
stąd:
x-2=0 obustronnie +2
x=2

b.(x + 3)²=0
stąd:
x+3=0 obustronnie -3
x=-3
2010-03-23T17:56:57+01:00
A) y = (x - 2)²
(x - 2)²=0
x - 2=0
x=2
b)
y = (x + 3)²
(x + 3)²=0
x + 3=0
x=-3