Odpowiedzi

2010-03-23T18:02:03+01:00
20g=prędkość 600m/s
2000g= prędkość x m/s
x=6m/s
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:19:18+01:00
M1(masa karabinu)- 2kg
m2(masa pocisku)- 20g = 0,02 kg
V2= 600 m/s
V0(zero)- 0 m/s
V1=?


p0(pęd początkowy)=pk( pęd końcowy) z zasady zachowania pędu
Rozwiązanie:
p0=(m1+m2)*V0= 0 kg*m/s
pk= (-V1) (ujemna ponieważ ma przeciwny zwrot ta prędkość)*m1+ V2*m2

m1*V1=m2*V2
V1= (m2*V2)/m1= (0,02 kg*600m/s)/2 kg= 6m/s

w razie co mogę dodać rysunek na życzenie ;)
5 4 5