Prosze zrobienie zadania w j. ang:
Będąc w restauracji za granica zostaliście zle obsłużeni(np.zbyt długo czekaliscie na posiłek, otrzymaliście zimny, kelner był niegrzeczny).wezwaliście kierownika restauracji
1.przedstaw problem i zażądaj zwrotu pieniędzy
2.ostro zaprzecz sugestii kierownika ze sami przyczyniliśćie sie do zaistniałej sytuacji
3.ostatecznie zgódź sie na kompromisowe rozwiązanie zaproponowane przez kierownika restauracji i wyjasnij dlaczego je akceptujesz

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:56:03+01:00
Y- Ty
K: kierownik

K: Good Evening, is there any problems?
Y: Good Evening. Yes we have got a problem with our order.
K: And what exactly happened?
Y: We were waiting for our dishes more than hour! How long we can wait, also when we get our meals, my soup was cold! We want our money back.
K: I'm sorry, but maybe you were unfriendly for our waiter, or when you get your order, you were waiting too long with eat, so this is why meals were cold?
Y: No, no! I was so hungry that I start eat first off I get my dish! We are nice people and we were really friendly for waiter.
K: We can have a compromis. We have really many clients in our restaurant. We can do for you one meal gratis, but for second you have to pay. We will do it as fast as possible.
Y: All right I agree. I'm so hungry that I can eat everything, but please get faster and thank you for your trouble.