Odpowiedzi

2010-03-23T18:16:34+01:00
15+5=20
15:5=3
5:5=1

15 i 5 to skladniki w ktorych suma jest 20. tak mis ie wydahje. za pomylke przepraszam.
2010-03-23T18:16:40+01:00
15 dzieli sie przez:1,3,5,15
5 dzieli sie przez:1,5
5+15=20
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-23T18:23:11+01:00
Kalkulator wykazał że x + y = 20
Ich największym wspólnym dzielnikiem jest 5 więc wypisać wszystkie liczby z liczby 20 podzielne na 5 czyli: 0 ,5 , 10 , 15 , 20.(Liczba 0 dzieli się przez wszystkie liczby)
Zatem można popróbować pododawać każdą z nich z inną podaną aby wyszło 20.

10 + 10 = 20 Te liczby nie mogą być gdyż ich największym wspólnym dzielnikiem jest 10.

20 + 0 = 20 Te liczby nie mogą być gdyż 0 i 20 dzielą się przez 20 a max. dzielnik wynosi 5.(Liczba 0 dzieli się przez wszystkie liczby)

5 + 15 = 20 Te liczby spełniają wszystkie podane warunki.Ich suma wynosi 20 a największym wspólnym dzielnikiem jest 5.
Pozdrawiam Wasilij1