Odpowiedzi

2010-03-23T18:03:53+01:00




1/3 + 1/6 = 2/6 + 1/6 = 3/6 = 1/2 więc 150m to 1/2 mostu 150 m + 150 m = 300 - cały most 1/6 * 300 = 50 odp. Szerokość rzeki to 50 m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:36:14+01:00
X - szerokość rzeki
y = tyle mostu zachodzi na drugi brzeg
150 m - tyle zachodzi na pierwszy brzeg
Mamy
150 + x + y - długość mostu
x = (1/6)*(150 + x +y)
y = (1/3)*(150 +x + y )
zatem
6x = 150 +x + y
3y = 150 + x + y --> 2y = 150 + x ---> y = 75 + x/2
----------------------
5 x = 150 + (75 + x/2)
5 x - x/2 = 225
4,5 x = 225
x = 225 : 4,5 = 50
Szerokość rzeki : 50 m.
y = 75 + x/2 = 75 + 50/2 = 75 + 25 = 100
y = 100 m
Długość mostu
(150 + 50 + 100 ) m = 300 m
Odp. Rzeka ma szerokość 50 m.