Zad.1- Mateusz gromadził dla ptaków na zime nasiona i szuszone owoce w skrzynce o pojemności 70 litrów. Udało mu sie zapełnić 3/4 skrzynki. Przez ile dni bedzie mogl wysypywać ptakom pełny kubek pokarmu dziennie, jeśli kubek ma pojemność 0,6 litra.?
Zapisz obliczenia !!!
zad.2-W ogorodzie zebrano 85 kg owoców. Okazalo sie ze 60/100
plonu było uszkodzone przez owady. Ile ważyły NIEuszkodzone (!) owoce.?
Zapisz obliczenia...

Bardzo was prosze do czwartku mi pomóc naprawde bardzo mi zależy prosze...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:12:35+01:00
Zad.1- Mateusz gromadził dla ptaków na zime nasiona i szuszone owoce w skrzynce o pojemności 70 litrów. Udało mu sie zapełnić 3/4 skrzynki. Przez ile dni bedzie mogl wysypywać ptakom pełny kubek pokarmu dziennie, jeśli kubek ma pojemność 0,6 litra.?

(3/4) z 70 litrów to: (3/4)*70=210/4=52,5 [l]

pełny kubek: 0,6 l
52,5:0,6=87,5

odp. 87 dni

zad.2-W ogorodzie zebrano 85 kg owoców. Okazalo sie ze 60/100
plonu było uszkodzone przez owady. Ile ważyły NIEuszkodzone (!) owoce.?

skoro 60/100=6/10=3/5 całego plonu jest uszkodzone, to dobre owoce stanowią 1-(3/5)=2/5 plonu
(2/5) z 85 kg, to: (2/5)*85=170/5=34 [kg]
2010-03-23T18:28:03+01:00
1.
3/4*70=210/4=52,5l
pełnych butelek 0,6l
52,5;0,6=87,5
2.
1-3,5=2,5
2/5z 85kg to 2/5*85=170/5=34