Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T18:18:36+01:00
Wiosna-
jedna jaskółka wiosny nie czyni

lato-
lepsze jedno lato niż dwie zimy

jesień-
na wiosnę ceber deszczu, łyżka błota; na jesieni łyżka deszczu, ceber błota

zima-
na świętego Grzegorza idzie zima do morza

styczen-
gdy styczeń z mgłą chodzi, mokrą i wczesną wiosnę zrodzi
luty-
czasem luty ostro kuty, czasem w luty same pluty
marzec-
ile w marcu dni mglistych, tyle w żniwa dni dżdżystych
kwiecien-
choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
maj-
w maju wieje, trochę pada, coraz bliżej listopada
czerwiec-
pełnia czerwcowa – burza gotowa
lipiec-
gdy w lipcu świeci słońce to plaże są gorące
sierpień-
czego sierpień nie dowarzy, wrzesień tego nie doparzy
wrzesień-
jaki pierwszy wrzesień, taka będzie jesień
pażdziernik-
w październiku jak na śmietniku
listopad-
jaka pogoda listopadowa, taka i marcowa
grudzień-
jeśli w grudniu często dmucha, w marcu i kwietniu będzie plucha
4 4 4
2010-03-23T18:18:51+01:00
Od czerwca dużo zależy, czy żniwa będą jak należy
pełnia czerwcowa – burza gotowa
w czerwcu grusze kwiat zrzucają, czereśnie się zapalają
w czerwcu się okaże, co nam Bóg da w darze
============================================================================
w lipcowym skwarze w Polsce jak na Saharze
w lipcu upały, styczeń mroźny cały
w lipcu upały, wrzesień doskonały
=============================================================================
czego sierpień nie dowarzy, wrzesień tego nie doparzy
sierpień jasny i pogodny, dla win jest bardzo wygodny
sierpień, ten spoczynku nie chce dać, bo każe orać i siać
========================================================================
gdy wrzesień bez deszczów będzie, w zimie wiatrów pełno wszędzie
gdy się wrzesień rozpoczyna na majówkę gna rodzina
jaki pierwszy wrzesień, taka będzie jesień
jeśli wrzesień będzie suchy, październik nie oszczędzi nam pluchy
=========================================================================
w październiku jak na śmietniku
w październiku myśli z ptakami na południe odlatują
===========================================================================
jaka pogoda listopadowa, taka i marcowa
w listopadzie jak na autostradzie
w listopadzie liście opadają, a ludzie znicze na grobach stawiają
===========================================================================
jeśli w grudniu często dmucha, w marcu i kwietniu będzie plucha
=========================================================================
na nowy rok przybywa dnia na barani skok
=========================================================================
idzie luty podkuj buty
=============================================================================
w marcu jak w garcu
=============================================================================
kwiecień plecień bo przeplata troche zimy troche lata
========================================================================
w maju jak w raju




======================================================================



Wiosna to panna, lato matka, jesień wdowa, zima macocha.
Jaka zima, takie lato.
Zima starym dokucza, a młodych naucza.
Zimę uśmierza wiosna, wiosnę lato zniszczy.
Najlepsza jesień tego nie zrodzi, czego wiosna nie zasiała.
4 2 4
2010-03-23T18:21:35+01:00
*na wiosnę ceber deszczu, łyżka błota; na jesieni łyżka deszczu, ceber błota
*jedna jaskółka wiosny nie czyni
*kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
*lepsze jedno lato niż dwie zimy
*na wiosnę ceber deszczu, łyżka błota; na jesieni łyżka deszczu, ceber błota
*na świętego Grzegorza idzie zima do morza
*gdy w styczniu deszcz leje, złe robi nadzieje
*styczeń pogodny wróży rok płodny
*kiedy w styczniu rośnie trawa, licha w lecie jest potrawa
*jak styczeń zachlapany, to lipiec zapłakany
*idzie luty, podkuj buty
* w lutym wody wiele – w lecie głodne nawet cielę
* luty w lód okuty
*gdy mróz w lutym ostro trzyma, tedy jest niedługa zima
*czasem luty się zlituje, że człek niby wiosnę czuje; ale czasem tak się zżyma, że człek prawie nie wytrzyma
*ile w marcu dni mglistych, tyle w żniwa dni dżdżystych
*w marcu jak w garncu
*kiedy w marcu deszczu wiele, nieurodzaj zboża ściele
* choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
* deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo
* jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką
*jeśli w kwietniu pszczoły latają, to długie chłody się zapowiadają
* kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi
* w maju wieje, trochę pada, coraz bliżej listopada
* częste w maju grzmoty rozpraszają chłopom zgryzoty
* deszcz majowy, chleb gotowy
* gdy kukułka w maju, spodziewaj się urodzaju
* gdy maj jest przy pogodzie, nie bywają siana w szkodzie
* jak pszczoły na wiosnę z ula wcześnie wylatują, mróz na drzewach w maju nam zwiastują
* jeśli w maju grzmot, rośnie wszystko w lot
* kiedy lipa w maju kwitnie, to w ulach miód zawiśnie


Hehe : http://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:Przys%C5%82owia_polskie_-_czas

Tuu masz wszystkie kazda pora roKuu:)... ^^
1 1 1